Saturday 8 December 2018

Fiordaliso

Tu che mi invadi
mi possiedi
anche quando non me ne accorgo,
e non te ne accorgi,
il tuo profumo mi penetra
anche se non ti scorgo
impalpabile essenza di fiori di loto,
onda delicata
di corolle blu di fiordaliso;
ammaliante
mi avvolgi come una calda folata di luglio
a sfiorarmi l'anima
mi inebri come maglia di note
di un cantico d'amore
soltanto per te, che risiedi nei miei sensi
sedotti dagli sguardi dai respiri
dai profili del tuo volto
e che ti consumano.

Cornflower

You, who invade and own me
even when I do not notice it,
and you do not notice it,
your perfume penetrates me
even if I do not see you
impalpable essence
of lotus,
delicate wave of blue corollas
of cornflower;
bewitching
you wrap me as a warm gust of July
to touch my soul
you inebriate me as the mesh of notes
of a love canticle
only for you, who reside in my senses
seduced by the looks by the breaths
by the outlines of your face
and which consume you.


Picture: Cappelli Evaristo, Fiordaliso

No comments:

Post a Comment